Självriskersättning
Du kan få självriskersättning på upp till 3 000 kronor per skadetillfälle och för varje moment i försäkringen max två gånger per år. Försäkringen täcker bland annat självrisken vid:
Pris: Från 75 kr per månad
Betalning sker enkelt via betal- eller kreditkort och försäkringen har ingen bindningstid.
Vagnskada
Gäller bilens kaross och täcker plåtskador och skador på lacken som uppstår vid exempelvis kollision, dikeskörning eller parkeringsskador.
Glasskada
Gäller vid stenskott eller om bilens glasrutor spräcks eller krossas.
Hyrbil eller avbrottsersättning
Om din bil inte kunnat användas på grund av ett plötsligt och oförutsett driftstopp eller stöld får du ersättning för hyrbil den tid fordonet repareras på verkstad eller är borta.
Feltankning
Vid tankning av fel drivmedel ersätter vi kostnaden för bärgning till närmaste lämpliga verkstad samt tömning och rengöring av tanken. Du kan få en ersättning på upp till 3 000 kronor.
Räddning eller bärgning
Förare och passagerare får hjälp med vidare transport om bilen eller föraren skadas under färd med bilen. Om kostnaden för räddning eller bärgning skulle understiga den självrisk du ska betala till ditt försäkringsbolag ersätter vi istället den faktiska kostnaden, dock högst 3 000 kronor.
Stöld
Gäller om någon stjäl något från din bil eller om hela bilen blir stulen. Försäkringen gäller även vid inbrotts- och stöldförsök.
Trafikskador
Gäller för alla typer av skador som sker i trafiken.
Motor- eller elektronikskada
Gäller vid fel på elektroniken eller motorhaveri.
Brand
Gäller för skador på grund av brand, blixtnedslag eller explosion.
Rättsskydd
Ersätter kostnader vid vissa tvister och brottsmål.
Vanliga frågor om OKQ8 BackUp
-
Finns det några krav för att få försäkringen?
Du behöver vara folkbokförd i Sverige, vara minst 18 år gammal och ha en privatägd, svenskregistrerad bil.
-
Hur länge gäller försäkringen?
Försäkringen gäller tills vidare och du kan säga upp den närsomhelst.
-
Hur gör jag om jag vill säga upp försäkringen?
Kontakta vår kundservice på tel 020-65 65 65 så hjälper de dig.
-
Hur gör jag om jag vill anmäla en skada?
Först anmäler du skadan till ditt bilförsäkringsbolag. Därefter kontaktar du AIGs skadereglering så tar de hand om din anmälan.
-
I vilka situationer gäller inte försäkringen?
Så länge ditt försäkringsbolag godkänner skadan täcker vi självrisken för den!
-
När får jag min utbetalning?
Om din skadeanmälan godkänns görs utbetalningen vanligtvis inom en vecka.
Behöver du hjälp?
Kontakta oss så hjälper vi dig. Vi har öppet: Måndag - Fredag 08.30 - 17.00

OKQ8 Kundservice
Funderingar eller frågor kring försäkringen?
Ring: 020-65 65 65
Du kan maila oss på okq8backup@okq8.se eller klicka på länken nedan.