Har du redan en BackUp försäkring hos oss?

Här är sidan för dig som har vår BackUp försäkring.

Ny försäkringsgivare från den 17 augusti 2016 - vad betyder det?

Vi på OKQ8 har i egenskap av gruppföreträdare sagt upp försäkringsavtalet med Folksam från och med den 1 januari 2017. Vårt mål är att du lättare ska kunna fortsätta resa tryggt och bekymmerfritt varje dag. Därför har vi nu utvecklat och förbättrat OKQ8 BackUp tillsammans med AIG istället, för att ge dig ett så komplett försäkringsskydd som möjligt Tillsammans med AIG har vi anpassat OKQ8 BackUp så att det passar dig bättre. Vi har tagit bort outnyttjade delar till fördel för andra som du har bättre nytta av.

Du kan redan nu byta till nya OKQ8 BackUp. Vill du läsa mer om den nya förbättrade OKQ8 BackUp går du in på www.okq8.se/backup. Där väljer du enkelt vilken försäkring du vill teckna samtidigt som du genom ett knapptryck kan välja uppsägning av din gamla OKQ8 BackUp.


Om du inte vill byta till den nya förbättrade OKQ8 BackUp

Väljer du att inte göra någonting så kommer din nuvarande OKQ8 BackUp att konverteras till en likadan försäkring med samma villkor men med AIG som försäkringsgivare. På okq8.se/backup finns all information du behöver om den nya uppgraderade OKQ8 BackUp.



Vill du veta mer?
Kontakta oss på telefonnummer 020-65 65 65 så hjälper vi dig. Vi har öppet måndag - fredag 08:30 - 17:00

Nyheter och uppgraderingar i den nya OKQ8 BackUp försäkringen

Den nya tilläggsförsäkringen erbjuder ett mer omfattande skydd jämfört med den nuvarande. Här har du några av de många uppgraderingarna som den nya BackUp försäkringen erbjuder.

  • Det är en bredare självriskersättning du får som gäller i fler sammanhang
  • Behöver du bärgning täcker den nya försäkringen hela den faktiska kostnaden eller självrisken på upp till 3 000 kr (och inte som med nuvarande bara en del av kostnaden)
  • Innefattar nu alla typer av vagnskador (även när vagnskadegarantin har löpt ut) orsakade av t.ex. trafikskador och parkeringsskador
  • Du kan också teckna en ny variant som vi har döpt till OKQ8 BackUp Plus – den innefattar Assistans också. Många har saknat den möjligheten!

Fullständiga försäkringsvillkor hittar du nedan.

Anmäl skada

Om du har ny skada eller frågor kring ärendehantering, ring AIG Skadereglerare:
0200-87 65 65, mån-fre 9:00-17:00

Vill du veta mer?

Kontakta oss så hjälper vi dig. Vi har öppet: Måndag - Fredag 08.30 - 17.00

OKQ8 Kundservice

Funderingar eller frågor kring försäkringen?
Ring: 020-65 65 65
Du kan maila oss på okq8backup@okq8.se eller klicka på länken nedan.

Frågor och svar

Här kan du snabbt och enkelt hitta mer information.

FAQ