BackUp personbil och lätt lastbil

 

Nöjda kunder

Hittills har vi hjälpt över 50 000 kunder att få pengar tillbaka med vår tilläggsförsäkring.

Ersättning inom en vecka

Så snart din skada är godkänd har du pengarna på ditt konto inom en vecka.

Ingen bindningstid

Vår tilläggsförsäkring har varken bindningstid eller uppsägningstid.

Det här omfattas av försäkringen

OKQ8 BackUp täcker de flesta skadehändelser som kan uppstå när du är ute på vägarna och du kan få självriskersättning på upp till 3 000 kr. Här får du en kortare beskrivning av skademomenten. Fullständiga försäkringsvillkor hittar du längre ner på sidan.

Vid vagnskada

Gäller bilens kaross och täcker plåtskador och skador på lacken som uppstår vid exempelvis kollision, dikeskörning eller parkeringsskador.


Vid glasskada

Gäller vid stenskott eller om bilens glasrutor spräcks eller krossas.


Hyrbil eller avbrottsersättning

Om din bil inte kunnat användas på grund av ett plötsligt och oförutsett driftstopp eller stöld får du ersättning för hyrbil den tid fordonet repareras på verkstad eller är borta.


Vid feltankning

Vid tankning av fel drivmedel ersätter vi kostnaden för bärgning till närmaste lämpliga verkstad samt tömning och rengöring av tanken. Du kan få en ersättning på upp till 3 000 kronor.


Vid räddning eller bärgning

Förare och passagerare får hjälp med vidare transport om bilen eller föraren skadas under färd med bilen. Om kostnaden för räddning eller bärgning skulle understiga den självrisk du ska betala till ditt försäkringsbolag ersätter vi istället den faktiska kostnaden, dock högst 3 000 kronor.

Vid stöld

Gäller om någon stjäl något från din bil eller om hela bilen blir stulen. Försäkringen gäller även vid inbrotts- och stöldförsök.


Vid trafikskador

Gäller för alla typer av skador som sker i trafiken.


Vid motor- eller elektronikskada

Gäller vid fel på elektroniken eller motorhaveri.


Vid brand

Gäller för skador på grund av brand, blixtnedslag eller explosion.


Vid rättsskydd

Ersätter kostnader vid vissa tvister och brottsmål.


Pris från 75 kr per månad

Betalning görs enkelt via betal- eller kreditkort och försäkringen har ingen bidningstid. 

 

Såhär går det till

Funderingar eller frågor kring försäkringen? Ring vår kundservice på tel 020-65 65 65. 

Anmäl skadan

Skador ska alltid anmälas först till det försäkringsbolag där du har din bil försäkrad. Först när skadehanteringen är klar där och du har fått information om din självrisk är det dags att kontakta AIG.

Kontakta AIG

När självrisken är konstaterad hos ditt bilförsäkringsbolag ringer du AIG:s skadereglering på tel. 0200-87 65 65 eller fyller du i skadeblanketten och skickar in den till AIG. När skadehanteringen är klar informeras du om detta via e-post.

Utbetalning

Att få ersättning för självrisken sker via en utbetalning till ditt bankkonto och pengarna är dig tillhanda inom en vecka. 

Vill du veta mer?

Kontakta oss så hjälper vi dig. Vi har öppet: Måndag - Fredag 08.30 - 17.00

Kundservice

Om du har frågor eller funderingar som rör försäkringen, ring OKQ8 Kundservice på tel. 020-65 65 65. Du kan även mejla på okq8backup@okq8.se eller klicka på länken nedan. Vid konstaterad skada eller frågor om ärendehantering, vänligen kontakta AIG Skadereglering på tel. 0200-87 65 65.

Frågor och svar

Här kan du snabbt och enkelt hitta mer information.

FAQ