BackUp Husvagn och Husbil

 

Nöjda kunder

Hittills har vi hjälpt över 50 000 kunder att få pengar tillbaka med vår tilläggsförsäkring.

Ersättning inom en vecka

Så snart din skada är godkänd har du pengarna på ditt konto inom en vecka.

Ingen bindningstid

Vår tilläggsförsäkring har varken bindningstid eller uppsägningstid.

Det här ingår i försäkringen

OKQ8 BackUp för Husvagn och Husbil gäller för hela 11 moment som täcker de flesta skadehändelser som kan uppstå när du är ute på resa. Här får du en kortare beskrivning av skademomenten. Fullständiga försäkringsvillkor hittar du längre ner på sidan, precis under prisinformation.


Självriskersättning

Du kan få självriskersättning på upp till 3 000 kronor per skadetillfälle..

Allrisk markis och förtält

Om din markis eller förtält skulle skadas plötsligt och oväntat eller på grund av skadegörelse kan du få en ersättning på upp till 20 000 kronor för reparation eller inköp av ny markis eller förtält.


Hyrbil eller avbrottsersättning

Om husvagnen eller husbilen inte kunnat användas på grund av ett plötsligt och oförutsett driftstopp eller stöld som medfört ett avbrott vid en påbörjad semesterresa får du ersättning för hyrbil med 75 % av dygns-/kilometerkostnaden under max 45 dagar. Vill du hellre ha avbrottsförsäkring får du 250 kronor per dag under max 45 dagar.


Vid vagnskada

Gäller din husvagns eller husbils kaross och täcker plåtskador och skador på lacken som uppstår vid exempelvis kollision, dikeskörning eller parkeringsskador.


Vid glasskada

Gäller vid stenskott eller om husvagnens eller husbilens glasrutor spräcks eller krossas.


Vid räddning eller bärgning

Skulle kostnaden för räddning eller bärgning understiga den självrisk du ska betala till ditt försäkringsbolag ersätter vi istället den faktiska kostnaden, dock högst med 3 000 kronor.


Vid feltankning

Vid tankning av fel drivmedel ersätter vi kostnaden för bärgning till närmaste lämpliga verkstad samt tömning och rengöring av tanken. Du kan få en ersättning på upp till 3 000 kronor.


Vid motor- eller elektronikskada

Gäller vid fel på elektroniken eller motorhaveri.


Vid stöld

Gäller vid stöld från din husvagn eller husbil förutsatt att skadan är ersättningsgill enligt din hem- eller fordonsförsäkring.


Vid trafikskador

Gäller för alla typer av skador som sker i trafiken.


Vid brand

Gäller för skador på grund av brand, blixtnedslag eller explosion.


Vid rättsskydd

Ersätter kostnader vid vissa tvister och brottsmål.


Såhär går det till

Funderingar eller frågor kring försäkringen? Ring vår kundservice på tel 020-65 65 65. 

Anmäl skadan

Skador ska alltid anmälas först till det försäkringsbolag där du har ditt fordon försäkrat. Först när skadehanteringen är klar där och du har fått information om din självrisk är det dags att kontakta AIG.

Kontakta AIG

När självrisken är konstaterad hos ditt fordonsförsäkringsbolag fyller du i skadeblanketten och skickar in den till AIG. När skadehanteringen är klar informeras du om detta via e-post.

Utbetalning

Att få ersättning för självrisken sker via en utbetalning till ditt bankkonto och pengarna är dig tillhanda inom en vecka. 

Anmäl skada

Om du har ny skada eller frågor kring ärendehantering, ring AIG Skadereglerare:
0200-87 65 65, mån-fre 9:00-17:00

Vill du veta mer?

Kontakta oss så hjälper vi dig. Vi har öppet: Måndag - Fredag 08.30 - 17.00

OKQ8 Kundservice

Funderingar eller frågor kring försäkringen?
Ring: 020-65 65 65
Du kan maila oss på okq8backup@okq8.se eller klicka på länken nedan.

Frågor och svar

Här kan du snabbt och enkelt hitta mer information.

FAQ