Intervju med Beatrice Klinga

Möt Beatrice Klinga, biträdande säljchef på OKQ8 Årsta. Beatrice är tillsammans med kollegan Martin med i OKQ8 Scandinavias reklamkoncept "Välkommen vidare". Beatrice tycker att kunder ska besöka OKQ8 Årsta för det breda utbudet och personalens härliga sammanhållning - något som hon tror smittar av sig till kunder och gör att de trivs på stationen.

Station: OKQ8 Årsta

Hur känns det att vara det nya ansiktet utåt för OKQ8:s rikstäckande kampanj?

Jag brukar sällan tacka nej till intressanta grejer som sker utanför min vanliga roll på stationen. Det här är ett typiskt exempel på det. Det är riktigt skoj!


Hur var filminspelningen?

Det var roligt, särskilt eftersom jag fick jobba med min kollega Martin. Vi är väldigt naturliga mot varandra, vilket gjorde att det hela mycket enklare. Jag kommer ihåg att jag snabbt blev van vid att stå framför kameran och ha en mikrofon på sig. Sista dagen när vi var klara gick vi ut och tog lite frisk luft kändes det som att man fortfarande hade mikrofonen på sig! Filmteamet var väldigt professionella och gav oss lite vägledning, men annars var det som en vanlig arbetsdag.

Vad är det som gör att du trivs att arbeta på OKQ8 Scandinavia?

Först av allt är det kunderna. Jag tycker verkligen om dem och serviceyrket generellt - jag trivs och mår väldigt bra när jag känner att jag hjälpt till med något. En annan positiv aspekt är att OKQ8 har blivit duktiga på att vara strukturerade. Sist men inte minst vill jag såklart hävda att det är mina arbetskollegor som gör att jag trivs så bra på OKQ8!


Vad är det bästa med din kollega Martin, som är med i filmen med dig?

Vi har känt varandra väldigt länge, ända sedan starten faktiskt. Det är mycket som är bra med honom, han är superlätt att prata med och är väldigt rolig. På OKQ8 Årsta är vi alltid synkade, och behöver sällan fråga eller säga något när vi utför arbetsuppgifter, utan det sker automatiskt. Om jag exempelvis går till lagret förstår Martin direkt vad jag ska göra och tar över uppgiften om en kund behöver hjälp i kassan.


Varför ska man stanna till och tanka på just OKQ8 Årsta?

Det finns så stort utbud av allt, vi har hela sortimentet. Vår station ligger väldigt lättillgängligt, precis mot vägen. Jag tror också om man kommer dit ofta så märker man av sammanhållningen med personalen, den lättsamma och kärleksfulla stämningen. Den känslan smittar nog av sig till kunder, så de känner sig välkomna.


En kund kommer in och ber om mattips, vad svarar du?

Hamburgare, givetvis!


I filmerna ser vi er sälja hamburgare till era kunder. Skulle du se dig själv som en hamburgarexpert?

Min expertis ligger nog snarare i att äta hamburgare, men jag skulle definitivt lägga min röst på Martin när det kommer till hamburgarexpertis!


Slutligen, har du något tips på bilsmart mat?

Jag tycker om ciabattan med kyckling, den kommer med ett papper man kan ha runt så att det inte smular ner bilsäten och annat.

Jag tycker verkligen om kunderna och serviceyrket generellt - jag trivs och mår väldigt bra när jag känner att jag hjälpt till med något.