Frågor och svar

Här har vi listat de vanligaste frågorna och svaren som rör tjänsten "Hyr per timme" hos OKQ8. Har du fler frågor var god kontakta vår kundservice.

Vanligaste frågorna

Jag behöver hjälp!

Vår support har öppet dygnet runt.

Tel: 08-506 80 130

bildelning@okq8.se

Hur länge kan jag hyra en bil?

Med denna tjänst kan du hyra en bil från en timme upp till en vecka. För längre hyresperioder hänvisar vi till våra ordinarie hyrbilstjänster.

Hur sent kan jag avboka min bokade bil utan extra kostnad?

Du kan avboka din bokade bil fram till en halvtimme innan bokningens starttid. Avbokar du bilen efter det dras en avbokningsavgift som motsvarar den fasta avgiften för bokningen.

Jag fick inget kvitto. Vem kontaktar jag?

Kvitto skickas till den mailadress som angavs vid registrering av konto efter avslutad hyra. Saknar du detta mail kan du kontakta vår kundsupport. Du når dem via bildelning@okq8.se eller 08-506 80 130.

Varför finns inte tjänsten för Android?

En lansering av tjänsten "hyr per timme" för Android är på gång och kommer lanseras inom kort.

Ingår drivmedel?

Ja, drivmedel ingår i din hyra.

Fler frågor och svar

Hitta svar på ännu fler frågor på länken nedan.