Användarvillkor – OKQ8:s digitala kanaler

1. Digitala lösningar för dig som har en OKQ8 Profil eller dig som är medlem i en OK-förening 

OKQ8 AB (”OKQ8”) är ett av Sveriges största drivmedelsföretag och är delvis ägt av bolagets medlemmar. I syfte att förenkla för dig som kund erbjuder OKQ8 olika digitala kanaler, såsom appar och möjligheten att använda ett inloggat läge på vår hemsida. Genom dessa kanaler kan du hålla koll på dina köp, såsom biltvätt, hyra av fordon och tankning. Syftet med detta är att förenkla för dig som kund.

När du registrerar dig i vår app eller på vår hemsida kommer systemet att känna av om du är medlem i en OK-förening. Som medlem har du rätt till personliga erbjudanden och rabatter baserade på dina köp. Ditt medlemskap styrs av ingånget ditt medlemsavtal, aktuella villkor för medlemskap hittar du på vår hemsida www.okq8.se/medlem.

Om du inte är medlem men ändå vill hålla koll på dina köp kan du istället skapa en OKQ8 Profil. Genom att acceptera dessa villkor ingår du ett av avtal med OKQ8 om skapande och upprätthållande av en personlig profil i OKQ8:s digitala kanaler.

Om du vill ansöka om medlemskap kan du göra det i appen eller på vår hemsida, www.okq8.se/medlem/ efter att du registrerat din profil. Som medlem får du ta del av OK:s medlemsförmåner.

Det är gratis att registrera och använda OKQ8:s digitala kanaler. Du betalar bara för de tjänster du använder, såsom biltvätt, hyra av fordon och tankning. Observera att det kan finnas separata villkor för sådana tjänster. Du kommer alltid att få ta del av sådana villkor i anslutning till att du använder en av våra tjänster eller produkter. Uppdaterade villkor för våra olika tjänster finns även tillgängliga på vår hemsida.


2. Personuppgifter och informationshantering

När du registrerar och använder våra digitala kanaler sker en behandling av personuppgifter. Mer information om hur vi använder dina personuppgifter finns i vårt integritetsmeddelande för OKQ8 Profilrespektive vårt integritetsmeddelande för medlem www.okq8.se/personuppgifter/medlem/. Information som inte är personuppgifter, exempelvis aggregerad data, kan även komma att användas för att ta fram verksamhetsrelevant statistik och för att utveckla OKQ8-appen.

När du för första gången loggar in i någon av våra digitala kanaler får du möjlighet att samtycka till marknadsföring. Detta samtycke är såklart helt frivilligt och kan återkallas när som helst. I din profil kan du justera och anpassa ditt samtycke, mer information om vad ditt samtycke innebär hittar du i integritetsmeddelandet.

 

3. Ditt ansvar

Ditt konto är personligt, du får inte dela det med någon. Genom att acceptera dessa villkor intygar du att du fyllt i korrekta uppgifter. Kontot får inte användas för bedrägerier, identitetsstöld eller andra olagliga aktiviteter. OKQ8 förbehåller sig rätten att säga upp konton som missbrukas.

Kunden är skyldig att ersätta OKQ8 för skada som uppstår till följd av användning av OKQ8-appen som strider mot avtalsvillkor eller gällande lag.

Skulle den enhet som du använder OKQ8-appen på försvinna uppmanas du att omedelbart kontakta OKQ8 Kundtjänst och spärra möjligheten att använda betalkort insatta i OKQ8-appen. Om själva betalkortet försvunnit bör du istället kontakta din egen bank för att spärra sådant kort.

 

4. Immateriella rättigheter

Kunden förvärvar ingen rätt till OKQ8s varumärke eller egenskaper med hjälp av OKQ8-appen.

 

5. Radering av din profil

Du kan när som helst välja att radera din OKQ8 Profil. I så fall kommer all din data att raderas.

Din profil kan även raderas på grund av inaktivitet. Om du inte loggar in på din OKQ8-Profil under års tid kommer den att raderas. Därefter måste du skapa ett nytt konto om du vill använda OKQ8 Profil igen.

Om du är medlem kommer du att kunna logga in i våra digitala kanaler så länge som du är medlem.


6. Ändring av villkor 

OKQ8 förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor. Innan sådan ändring träder i kraft kommer vi att publicera information om detta på OKQ8:s webbsida. Den senaste versionen av dessa villkor finns alltid tillgängliga i appen och på vår hemsida. 

 

7. OKQ8:s ansvar

OKQ8 Profil tillhandahålls utan garantier om tillgänglighet, prestanda eller funktioner. OKQ8 förbehåller sig rätten att stänga ner tjänsten OKQ8 Profil.

 

8. Klagomålshantering och tvister 

Vid frågor eller klagomål kan du kontakta OKQ8 Kundservice på tel. 020-65 65 65. Vid eventuell tvist mellan dig och OKQ8 kan du vända sig till ARN och/eller allmän domstol. Svensk lag gäller för användningen av OKQ8-appen.