Tack för visat intresse för vårt nya kort
Det nya kortet är säkrare och kan användas överallt där VISA accepteras. Du har som vanligt tillgång till Sveriges största stationsnät med över 700 stationer i landet.
Fyll i dina uppgifter nedan och sedan kontaktar vi dig inom några dagar och hjälper dig med ansökan.
Dina rabatter som testkund
Som testkund av vårt nya företagskort får du ta del av exklusiva rabatter.
115 öre/liter GoEasy Diesel
75 öre/liter GoEasy Bensin
25% rabatt Automattvätt
12% rabatt Hyrbil & släp
Våra kontobestämmelser
Kortet gäller för inköp enligt OKQ8:s kontobestämmelser. Här hittar du våra allmänna villkor för ditt nya företagskort.
Vanliga frågor och svar
För mer information eller vid frågor kan du kontakta Kundservice på vardagar mellan 8:30-16:00 på telefon 08-506 809 69.
-
Hur levereras kort och pinkod?
Kort och pinkod levereras via post till företaget.
-
Hur aktiverar jag mitt kort?
Du aktiverar ditt OKQ8 företagskort med BankID via denna länk (https://kort.okq8.se/). Länken finns även i informationen som du kommer få tillsammans med ditt kort samt i bekräftelsemejlet du får i samband med att din ansökan godkänns. För att aktivera kontaktlös betalning måste ett första köp med chip och pin göras.
För mer information eller frågor, kontakta kundservice på telefon 08-506 809 69. -
Kan vi beställa fler kort?
Du kan beställa upp till 10 kort i din ansökan men det är inte möjligt att beställa fler kort under testperioden. Efter avslutad testperiod kommer det fungera att beställa fler kort.
-
Vad händer om jag tappar mitt kort och behöver ett nytt, alternativt om mitt kort inte fungerar och jag behöver ett nytt, kan jag få det?
Ja, kontakta kundservice på telefon 08-506 809 69 så hjälper vi dig.
-
Kan jag ha elektronisk faktura så som EDI, PDF, Peppol, e-faktura?
I dagsläget kan vi endast erbjuda pappersfaktura, men vi arbetar med att kunna erbjuda elektronisk fakturering inom kort.
-
Kan vi ändra köpgränsen på våra företagskort?
Ja, kontakta kundservice på telefon 08-506 809 69 så hjälper vi dig.
-
Kan jag beställa en fakturakopia?
Ja, kontakta kundservice på telefon 08-506 809 69 så hjälper vi dig.
-
Ingår open banking i detta test?
Nej, det gör det inte.
-
Vad är inköpskontroll?
Inköpskontroll är en uppsättning säkerhetsbegränsningar som kan läggas in på kortnivå. Begränsningarna kan vara ett maxbelopp för användning eller ett maxbelopp för användning eller ett maxantal transaktioner per dygn/vecka/månad. Om begränsningarna uppnås går kortet inte att använda. Ni kan ha olika inköpskontroller på olika kort beroende på er användning. Vill du lägga till inköpskontroll? Ring kundservice på telefon 08-506 809 69.
-
Kan jag använda mitt kort utanför Sverige?
Ditt kort är från början spärrat för köp utomlands. Kontakta oss på telefon 08-506 809 69 om du vill låsa upp kortet för utlandsköp.
-
Kan jag lägga in en spärr på mitt kort för uttag i bankomat samt köp via internet?
Ditt kort är från början spärrat för uttag i bankomat samt köp via internet, kontakta oss på telefon 08-506 809 69 om du vill låsa upp kortet för uttag i bankomat eller för internetköp.
-
Kan jag betala min faktura via autogiro?
I dagsläget kan vi tyvärr inte erbjuda autogiro.
-
Det finns köp jag inte känner igen på fakturan, vad gör vi?
Ring kundservice på telefon 08-506 809 69.
-
Kan jag logga in och se mitt engagemang- kort, transaktioner, fakturor, mm?
I dagsläget inte, men vi arbetar med att ta fram en portal där du kan se dina kort och fakturor.
-
Kan jag byta kod?
Nej, inte i dagsläget. Men i framtiden är det dock tänkt att du ska kunna göra detta.
-
När avslutas detta test?
Vi återkommer när testperioden går mot sitt slut. Har du frågor får du gärna ringa kundservice på telefon 08-506 809 69.
-
Vad händer med min rabatt när testet avslutas?
Efter testperioden återgår du till våra standardförmåner för dig som företagskund.
-
Vad gör jag om jag inte längre vil delta i testet?
Ring till kundservice på telefon 08-506 809 69 och meddela att du vill avsluta ditt deltagande.