Nu börjar nya OKQ8.se ta form
Det är en betaversion, vilket betyder att den är under utveckling, alla funktioner och sidor är inte klara än.
Det är en betaversion, vilket betyder att den är under utveckling, alla funktioner och sidor är inte klara än.
Vi har hjälpt över 200 000 kunder att få pengar tillbaka på sina självrisker.
Så snart din skada är godkänd har du pengarna på ditt konto inom en vecka.
Vår tilläggsförsäkring har varken bindningstid eller uppsägningstid.
Gäller vid stenskott eller om bilens glasrutor spräcks eller krossas.
Gäller bilens kaross och täcker plåtskador och skador på lacken som uppstår vid exempelvis kollision, dikeskörning eller parkeringsskador. För dig med OKQ8 Bilförsäkring ersätts självrisk upp till 4 000 kronor.
Förare och passagerare får hjälp med vidare transport om bilen eller föraren skadas under färd med bilen. Om kostnaden för räddning eller bärgning skulle understiga den självrisk du ska betala till ditt försäkringsbolag ersätter vi istället den faktiska kostnaden, dock högst 3 000 kronor.
Gäller vid fel på elektroniken eller motorhaveri.
Assistansdelen i försäkringen ger rätt till hjälp vid driftstopp orsakat av olycka, tekniskt fel, bränslebrist, punktering och förlust eller inlåsning av nyckel. Du får hjälp på plats vid punktering, strömlöst batteri, drivmedelsbrist eller tankning av felaktigt bränsle samt vid lås- eller nyckelrelaterade fel. Får du stopp på vägen ringer du SOS International på telefonnummer: +46 8 517 928 67 och får hjälp på plats. Assistans ingår för fordon som är max 10 år gamla, upptill 15 000 mil.
Om fordonet inte kunnat repareras på plats och bärgning skett till verkstad, gäller att vid reparation som tar mer än 4 timmar får du och dina passagerare välja ett (1) av alternativen.
Transport till hemorten eller till resmålet
Försäkringen ersätter kostnader för tåg-, buss- eller flygbiljett, till ett värde av max 3 000 SEK per skadetillfälle, för transport till hemorten eller för att fortsätta till resmålet. Transport skall ske med billigaste färdmedel.
Hotellinkvartering
Under reparationstiden erbjuds hotellinkvartering på plats för förare och passagerare upp till 2 nätter till ett värde av max 1 500 SEK per dygn. Försäkringen ger ersättning med max 3 000 SEK per skadetillfälle.
Hyrbil
Hyrbilsersättning lämnas från och med den dag driftstoppet inträffade och under sammanlagt högst 2 dagar. Vi ersätter kostnaderna för dygns- och kilometerkostnaden för hyra av fordon med upptill max 1 500 SEK per dygn. Fordonet skall i första hand hyras hos OKQ8 och får vara utrymmesmässigt högst i samma storleksklass som det försäkrade fordonet. Försäkringen ger ersättning med max 3 000 SEK per skadetillfälle.
Gäller om någon stjäl något från din bil eller om hela bilen blir stulen. Försäkringen gäller även vid inbrotts- och stöldförsök.
Gäller för skador på grund av brand, blixtnedslag eller explosion.
Ersätter kostnader vid vissa tvister och brottsmål.
Om du har råkat ut för en skada som är ersättningsbar av ditt ordinarie försäkringsbolag har du möjlighet att få hyrbil. Väljer du att hyra denna på OKQ8 så behöver du inte ligga ute med pengar, samt att du får självriskreducering värd 170 kr per dygn under hyrperioden utan extra kostnad. För dig som har BackUp Plus och det rör sig om assistans och hyrbil vid kortare driftstopp, kontakta SOS International på telefonnummer: +46 8 517 928 67 .
Vid tankning av fel drivmedel ersätter vi kostnaden för bärgning till närmaste lämpliga verkstad samt tömning och rengöring av tanken. Du kan få en ersättning på upp till 3 000 kronor.
Gäller för alla typer av skador som sker i trafiken.
Gäller vid punktering av däck. Du får ersättning för den faktiska kostnaden för reparation av skadat däck upp till 3 000 kronor. Om däcket inte kan repareras lämnar försäkringen istället ersättning med samma belopp för köp av nytt däck.
Vid förlust av nyckel får du ersättning upp till 3 000 kronor för en ny nyckel samt för nödvändig omkodning eller avkodning.
Betalning görs enkelt via autogiro. Försäkringen har ingen bindningstid.
Funderingar eller frågor kring försäkringen? Ring vår kundservice på tel 020-65 65 65.
Skador ska alltid anmälas först till det försäkringsbolag där du har din bil försäkrad. Först när skadehanteringen är klar där och du har fått information om din självrisk är det dags att kontakta oss.
När självrisken är konstaterad hos ditt bilförsäkringsbolag skickar du in underlaget till oss som finns här. När skadehanteringen är klar informeras du om detta via e-post.
Ersättning från BackUp försäkringen sker via en utbetalning till ditt bankkonto och pengarna är dig tillhanda inom en vecka.
Anmäl en skada här
OBS! Du behöver ha ett BankID. Om du inte har det kan du anmäla skada genom att ladda ner en pdf för skadeanmälan, fylla i och skicka in.
Kontakta oss så hjälper vi dig. Vi har öppet måndag - fredag 08:30 - 16:00
Funderingar eller frågor kring försäkringen?
Ring: 020-65 65 65
Du kan maila oss på okq8backup@okq8.se eller klicka på länken nedan.