Nu börjar nya OKQ8.se ta form
Det är en betaversion, vilket betyder att den är under utveckling, alla funktioner och sidor är inte klara än.
Det är en betaversion, vilket betyder att den är under utveckling, alla funktioner och sidor är inte klara än.
Vi har hjälpt över 200 000 kunder att få pengar tillbaka på sina självrisker.
Så snart din skada är godkänd har du pengarna på ditt konto inom en vecka.
Vår tilläggsförsäkring har varken bindningstid eller uppsägningstid.
OKQ8 BackUp täcker de flesta skadehändelser som kan uppstå när du är ute på vägarna och du kan få självriskersättning på upp till 3 000 kr. Här får du en kortare beskrivning av skademomenten. Fullständiga försäkringsvillkor hittar du längre ner på sidan.
Gäller vid stenskott eller om bilens glasrutor spräcks eller krossas.
Gäller bilens kaross och täcker plåtskador och skador på lacken som uppstår vid exempelvis kollision, dikeskörning eller parkeringsskador.
Förare och passagerare får hjälp med vidare transport om bilen eller föraren skadas under färd med bilen. Om kostnaden för räddning eller bärgning skulle understiga den självrisk du ska betala till ditt försäkringsbolag ersätter vi istället den faktiska kostnaden, dock högst 3 000 kronor.
Gäller vid fel på elektroniken eller motorhaveri.
Gäller för alla typer av skador som sker i trafiken.
Gäller om någon stjäl något från din bil eller om hela bilen blir stulen. Försäkringen gäller även vid inbrotts- och stöldförsök.
Gäller för skador på grund av brand, blixtnedslag eller explosion.
Ersätter kostnader vid vissa tvister och brottsmål.
Om du har råkat ut för en skada som är ersättningsbar av ditt ordinarie försäkringsbolag har du möjlighet att få hyrbil. Väljer du att hyra denna på OKQ8 så behöver du inte ligga ute med pengar, samt att du får självriskreducering värd 170 kr per dygn under hyrperioden utan extra kostnad.
Vid tankning av fel drivmedel ersätter vi kostnaden för bärgning till närmaste lämpliga verkstad samt tömning och rengöring av tanken. Du kan få en ersättning på upp till 3 000 kronor.
Betalning görs enkelt via autogiro. Försäkringen har ingen bindningstid.
Funderingar eller frågor kring försäkringen? Ring vår kundservice på tel 020-65 65 65.
Skador ska alltid anmälas först till det försäkringsbolag där du har din bil försäkrad. Först när skadehanteringen är klar där och du har fått information om din självrisk är det dags att kontakta oss.
När självrisken är konstaterad hos ditt bilförsäkringsbolag skickar du in underlaget till oss som finns på här. När skadehanteringen är klar informeras du om detta via e-post.
Ersättning från BackUp försäkringen sker via en utbetalning till ditt bankkonto och pengarna är dig tillhanda inom en vecka.
Kontakta oss så hjälper vi dig. Vi har öppet måndag - fredag 08:30 - 16:00
Funderingar eller frågor kring tilläggsförsäkringen?
Ring 020-65 65 65
Du kan även mejla på okq8backup@okq8.se eller klicka på länken nedan.